Od chvíle, kdy se člověk poprvé vznesl do vzduchu pomocí nějakého stroje, uběhla už řada let. Pokud bychom to ale vzali z jiného úhlu pohledu (například, kam v této oblasti člověk došel), tak bychom museli uznat, že skutečně spěchal.
§ Stačí si uvědomit, že od sestrojení prvního letadla bratří Wrightů uplynulo jen něco málo přes sto let.
§ Myslím, že by se oba pánové nestačili divit, pokud by dnes nasedli do největšího dopravního letadla na světě.
Francouzský Airbus je skutečně gigant mezi svými kolegy. Tento kolos je poháněn čtyřmi proudovými motory. Pokud budeme mít někdy to štěstí, že vstoupíme na jeho palubu (vlastně paluby, protože jsou tu hned dvě), budeme si spíše připadat jako na zaoceánské lodi některé bohaté lodní společnosti. V útrobách letadla je kavárna i tělocvična. A můžete si tu dokonce i nakoupit v obchodech.
– Rekordní je i počet přepravovaných pasažérů.
– Vejde se jich sem až osm set.
I vojenská technika potřebuje inovovat
Vývojem v leteckém průmyslu neprocházejí ovšem jen dopravní letouny. Svá vylepšení dostávají v pravidelných dávkách i stroje, které jsou určené pro vojenské letectví. Tam není samozřejmě důležitý tolik komfort, ale prvotní důraz je kladen především na funkčnost.
§ Největší výzvou pro výrobce a inovátory jsou nadzvukové stíhačky.
Svým vývojem procházejí jak bojové letouny, tak i stroje, které jsou učené na přepravu vojáků a techniky. Proto se vyvíjí i armádní letecká transportní technika.
– Posledním „výstřelkem“ v této oblasti by měl být letoun, který na svou palubu pojme sto dvacet vojáků nebo náklad, který váží až třicet sedm tun.
– A to vše dopraví do vzdálenosti přes tři tisíce kilometrů.
U vrtulníků bývá někdy problém s počasím. Už mnoho pilotů nezvládlo řízení za hustého deště nebo silného větru. A právě tímto směrem se ubírá výzkum těchto strojů. Aby ustály každý rozmar počasí.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Souhlasím